Wednesday, May 25, 2011

Pendam

Assalamualaikum and salam sejahtera(untuk yg non-muslim)


Apa yg korang buat bila ada sesuatu and sesuatu itu adalah perasaan korang terhadap sesuatu? Tak kesahlah benci ker, suker ker, cinta ker, sayang ker, or whateverlah. Adakah korang akan simpan and pendam sendiri, or luah kat org laen, or share ngan bestfren korang yg korang yakin takkan bocorkan pada sesiapa? 
Aku sentiasa terfikir, adakah aku perlu menyimpan sesuatu ini seorang diri atau hanya buang jer kat tengah laut tanpa mempedulikannya ataupun kunci jer dalam hati.


Sebaiknyer, andai sesuatu itu lebih baik andainya dirahsiakan, maka rahsiakanlah supaya tak menimbulkan sebarang kekecohan or kekacau bilauan.
Tapi, kalau sesuatu itu jika disampaikan memberi bnyak manfaat dan faedah pada org laen, maka sampaikanlah dengan jujur tanpa ada sebarang penokok-tambahan yg salah. 


So, buatlah keputusan sendiri sama ada sesuatu itu korang nak bgtau pada org laen atau simpan jerr.. Lau simpan bnyak sangat benda dalam hati pon bahaya coz andai satu hari nanti meletup, habislah. Lebih dahsyat daripada HAPPY TREE FREN aku rase. hahaha...

0 comments: