Thursday, May 5, 2011

Telinga && Ubat


aku boleyh masuk pertandingan mengumpul ubat seyh!! ~___~


Assalamualaikum and salam sejahtera semua =) 
heipp.. Setelah aku berkongsi rasa sakit aku dengan makhluk2 terdekat aku, 
aku nak share ngan dunia luar  plak..
Sem ni aku xtau la asal penyakit suka benor ngan aku.. 
Musykil aku.. haisyy.. Tapi penah dengar x yg sakit ni adalah kifarah dosa?
penah dengar tak?
harr,, lau xpenah dengar ni chek nak habaq nih..
 Bila kita sakit automatically kita akan mengadu kat Allah kan?
Korang buat tak? Haisy.. lau xingat gak sila lah renung2kan.. 
sakit ni pon salah satu cara kita lagi sentiasa ingat and dekat dengan Allah. 
Bukan semkin meninggalkan Allah..
Ok.. aku sakit apa??

Harr.. ni nak mai habaq nih. Ritu aku demam, batuk, selesema, 2minggu xsembuh2 oooiii...
 seksa,,, ni baru seksaan kat dunia. Tuhan ja la yg tau betapa peritnya. 
Pahtu aku ni lau batuk plak over2.. Hurmm,, pe agy, naik bengkak la telinga aku ni.
 then, bernanah.. Pergghhh.. sakittt wooo0o0o0o0o0o0.....
Key, tu cerita lama tapi berlaku dalam sem ni gak..
 Then, tengah2 aku mo0d exam nie, bengkak telinga aku dtg balik.. 
kot ye pon rindu kat aku tayah la dtg tyme exam kan..
 tapi nak buat caner, penyakit nie suka datang even kita tak undang pon kan.. 
Terima la dengan redha key =)
Tapi kali nie sakit dierr.. PERRRGGHH!!! superb seyh!!! Warrrgghhh!!! 
Ok, aku takleyh tahan jumpa la en. doktor kat klinik usim terchenta aku nih. 
Coz aritu aku gi klinik H*** and tak berkesan ponn... 
mungkin dia takder peralatan yg sewajarnya kot. ok, fine,, taper2.. lupakan..
then, doktor bg aku surat rujukan suh jumpa pakar kat Hospital Seremban. 
Aku pun gi la ngan excited nyer coz da tak tahan ngan sakit telinga aku nih..
Tenngs bnyak2 to my beloved fren YANA && DAYAT coz sudi bawak aku gi hospital key.
Sorry coz bnyak menyusahkan korang (even tu adalah hobi aku) hahahaha... -jgn mara-
Sampai giliran aku tok dirawat, doktor tu gi sedut telinga aku... 
WARrrRRrrrrGGgggHHhhhHH!!!!!!!!
Melelehhhhhhh beb!! YAna menjadi saksi air mataku...
Sakit Ya Allah.. ni baru sikit dugaan kat dunia.. Apatah lagi seksaankat akhirat nanty. 
MasyaAllah....
Tapi Alhamdulillah, lega dah nih.. tak rasa dengung2 dah =) 
Hoyeeaahh =)

Kesimpulannya aku nak citer kat sinie, jgn mengeluh lau dapat sakit taw. 
Ni semua dugaan Allah nak bagi kat kiter.. 
Tapi lau nak share kesakitan tu ngan org laen takper kot.. hoh0hohho0hoh0...
 Sharing is caring kan =)
Btw, sok ada paper (xsedar diri punya budak) 
Lau sudi doakan aku cepat sembuh ye semua =)

2 comments:

Unknown said...

ak cm knl je pelapik ubat tuh...ko gune buku fm kan?hahaha

Nakemah San said...

hahaha.. terbaek larr qaqa!!! semngat study fm tapi tadi aku jawab paper paper fm cam haram jadah!! warrgghh!! it is unbearable!!!