Wednesday, July 13, 2011

Surat Untuk "Abang"

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Assalamualaikum.
Kehadapan abg(bakal suami ayg),
Syg tak tahu di mana lokasi abg sekarang, abg sihat ke tak, apa yg abg buat, dan apa2 lah mengenai abg.
Abg, kalau kita ada jodoh kat dunia ni, mungkin kita akan diijabkabulkan suatu hari nanti. Jika tidak, semoga kita bertemu diakhirat kelak hendaknya dan berbahagia selama-lamanya.
Abg, sayang pun tak tahu sapa abg sebenarnya. Yelah, mungkin kita pernah kenal selama sayang hidup 21 tahun  nie, ataupun kita belum berjumpa lagi. Jodoh kan kat tangan Tuhan, cepat atau lambat jer kan. 
Abang mesti tertanya-tanya kan kenapa sayang kirim surat ni kat abang. Sebab syg bosan la bang. Hehehe... Sekarang tengah cuti semester. Hari ahad ni syg nak gi daki gunung. Doakan syg selamat key =)
Org lain semua ada bf depan mata, syg ni xda sapa2 pon. Abg la, lambat sgt muncul dlm hdup syg. So, sayang tulis surat tok abg la. (dah macam org dulu2 kan) Kolot betul la bakal isteri mithali abg nie---perasan--- ^^,


Abang,
Abg nak tau x, syg selalu tertanya2, siapalah bakal suami syg ti. Yang dapat jg ayg, tegur ayg bila syg buat salah. Didik syg dengan didikan agama supaya lebih mantap. Didik anak2 kita supaya menjadi mujahid fi sabilillah. Abg nak tau, kdg2 syg nak sgt pakai balik tudung labuh macam sekolah menengah dulu. Tapi tahlah. Syg rasa cam xlayak jer. Syg rasa diri  syg ni cam jahat. Tahlah, tak tau nak ungkapkan caner.


Abang,
Sayang pernah terfikir. nanti kalau dah ada anak, syg nak berhenti kerja. Itupun bergantung kepada keadaan ekonomi keluarga kita. Kalau abg berkemampuan, syg berhenti. Sayang nak jaga anak2 kita sepenuh masa. Syg tanak org lain jg anak kita. Syg sendiri yg nak ajar anak2 kita mengaji, ulangkaji pelajaran, and semua2 la. Itupun kalau abg izinkanlah.


Abang, 
Semoga kita dapat saling bertolak ansur bila dah kawin nanti. Syg nak jadik isteri solehah. Syg nak dengar cakap abg. Yelah, syurga bagi seorang isteri kan dibawah tapak kaki suaminya kan. Kita sama2 perbaiki ilmu rohani kita. Hope sgt2 abg boleh didik ayg.


Abang,
Doakan sayang kuat tau sebelum kita diikat. Semoga hati ayg xmudah goyah. Hanya abg yg bertakhta di hati syg setelah ma && abah ayg. Oklah abg, ayg tak tau nak cakap apa dah. Ekceli bnyak jer nak citer. Bakal isteri abg ni bnyak mulut tau. Jgn terkejut plak ti. =) Ok, abg jg diri leklok. Jaga kesihatan. Ayg kurang sehat nie. Tapi xpa, ayang kene gak kuat coz nak gi daki gunung nie. =)


Sekian, wassalam.
Reactions:

2 comments:

^baju kurung^ said...

abang..mne abg ni...
trharu la bce ni. rse nk nangis plak...
i'll be wating o.O

Nakemah San said...

ohohohoiiii..sabo jela tunggu ek =)