Sunday, February 13, 2011

Kem Kepimpinan BADAR @ MRSM K.Klawang, Jelebu


Salam semua =)
Entry kali nie juz nak pahatkan kenangan ngan adik2 Badar at MRSM Klawang.
peserta terdiri daripada adik2 form 2 ngan form 3.
Diz is da 1st tyme aku jadik fasilitator taw.
cuak, gelabah, gabra sumer ada.
Aku gerak ke MRSM jumaat malam. sampai2 jep dah nak kol 12.. 
So, ketua faci bg penerangan sikit, then kitorang tido,,
Sok paginyer after qiamullail, ada senam pagi sikit2, then startla aktiviti kitorang...
Pagi, adik2 ni kene dengar talk dulu dari faci akhi.
Then, baru la faci muslimah conduct adik2 muslimat..
 segmen "kerosakan ummah masa kini"
har, tang nie baru aku cuak, ta taw nak cakap menda,, 
rasa ilmu kosong di dada.. adess...
goreng punya goreng, barulah aku rasa cam berkeyakinan sikit..
aku cuba try test yg terbaek bantu adik2 nih.
aku share pengalaman ngan dorang, biar dorang tau caner idop bila dah habis skolah nanty.
sian dorang, rupanya selama nie dorang ta taw nak luah masalah dorang kat sapa.
dalam sesi munaqashah tu adik2 ni pon luah la suma masalah depa..
bla, bla, bla,bla........
ptg, kitorang ada explorace.
pergh, penat seyh.. kitorang facy pon kene ikot sekali.. tapi xley bantu adik2..
juz follow jep...
kumpulan x-plorace (kat check point terakhir)
Then, malam plak litorang ada dua LDK.
LDK 1st munirah yg conduct,
1st LDK penerangan tentang caner nak counduct usrah,
second, adik2 dapat homework..
sian dorang..
Esoknya hari ahad (eh, hari ni lah)
adalah hari penutup and adik2 akan buat presentation tok homework dorang tuh..
dorang kene buat takwim tok aktiviti dakwah dorang.






then, b4 pisah, kitorang amik gambar ngan adik2 dulu utk kenang-kenangan...
group 1

group 2

group 3
group 4
group 5
sedih jep tinggalkan adik2 nie,,
hope stay keep in touch..'
sayang adik2 semua.. (^_^)

0 comments: