Thursday, September 23, 2010

Sakit Jiwa~



k***: "kemah, aku ngah single nie. carikkan aku sorang kawan ko. aku nak yang baik + lawa."
aku: "ko ni dah kesunyian sangat ke weh?"
k***: "xlah, saja ja.huhu."

Apa yang ku nak ceritakan kat sini, adakah kita memang perlukan pasangan atau senang cakap awek@pakwe b4 kita nikah? Diakui zaman sekarang majoriti remaja sudah mempunyai pasangan mereka masing2~ Macam dah jadik trend zaman sekarang, pelik kalau xda pasangan. Pelik ker? Entahlah, kadang2 aku sbg remaja sendiri menghadapi masalah untuk atasi situasi ini. Aku ada gak ar pengalaman bercinta neyh.. Tapi, di usia hubungan yg mencecah sebulan, aku mintak putus. Bukan apa, tak nak hati ini lebih sakit dilukai~

Sebenarnya tak perlulah kita mengejar2 cinta manusia. Better kita carik cinta pencipta cinta itu..... Cinta Allah takkan pernah mengecewakan kita. Ingat Allah, hati kita tenang, dekat dengan Allah, banyak pahala kita dapat. Sekiranya banyak ujian yg menimpa kita, bukanlah bererti Allah xsayang kita, tapi Allah nak uji sejauh mana kita yakin pada Allah, kita percaya pada Allah, yang Dia akan bantu kita. Bila kita susah, kita akan sentiasa berdoa dan minta pertolongan dariNya. Kita semakin dekat denganNya. Itu yang Dia mahu~

Kat sini aku nak ingatkan diri aku and korang semua, jom kita kejar cinta Yang Maha Esa, pencipta kita. Satu hari nanti, kita akan kembali padaNya~ Bersediakah kita sebagai seorang hamba untuk bertemu denganNya dengan cinta yg kita bawa? Pikir2kanlah.....

Saya Cinta Allah
Saya Cinta Rasulullah

Saya Cinta Ibu dan Ayah

Saya Cinta Keluarga
Saya Cinta Sahabat2 sayer lillahita'ala..... ^_^

Reactions:

0 comments: