Sunday, January 29, 2012

Secebis luahan =_="

Sometimes bila kita rindukan seseorang kita tak mampu nak buat apa apa pun kan. coz kita tahu kini kini dia milik orang lain and hati dia juga pada orang lain. sebagai teman, aku hormat keptusan dia =_=" and pada masa masa macam nilah, kita kene and terpaksa kuatkan hati kita tak kira macam mana pun. you have to!! jangan lupa, Allah sentiasa ada dan dambkan cinta Ilahi tu yang utama. bukanlah cinta dari makhluk yg juga diberi oleh Allah.

kadang kadang pernah tak kita fikir, kenapa manusia sanggup bunuh diri or buat benda bodo2 yang boleh memudaratkan diri? aku pun pelik. pada aku, benda tu selalunya terjadi bila kita turutkan rasa hati tanpa menggunakan akal yang waras. and time time ni la syaitan durjana mencucuk cucuk nafsu kita supaya turutkan kata hati yg bodoh tu.  menyimpang dari apa yang sepatutnya kita buat.

sabar! yep, sabar adalah kunci untuk kita terus kuat. Allah sendiri dah berfirman and Allah takkan sesekali memungkiri kata kataNya. "Allah akan sentiasa bersama sama dengan orang yang sabar". ingat tu. janji Allah adalah pasti. kemanisan tu pasti akan kita kecapi. kalau bukan kat dunia, jangan lupa akhirat itu ada dan ia kekal abadi sampai bila2 :) jangan dilupa tujuan hidup kita kat dunia. untuk akhirat. ingat tu :)

Kemah, besar lagi tanggungjawab kamu. baik kamu fikir masa depan, bantu keluarga, mak abah. mak abah kamu ada sorang je dala dunia. bila mak dengan abah xda, maka xda lagi kamu mak or abah kat dunia ni dah. mereka yang dah bertungkus lumus besrkan kamu. bagi kamu kasih sayang. yang berusaha penuhi semua keinginan kamu.kamu jangan sesekali sewenang wenangnya lupakan jasa mereka! ingat tu kemah!!

mak... abah... maafkan semua salah silap kakak.lots of kesilapan and kekhilafan kakak. kadang kadang kakak lupa tanggungjawab kakak. kakak leka. asyik sangat dengan kehidupan remaja sekarang nie. forgive me. mak.. abah... i'll try my best untuk balas jasa mak and abah. nak buat mak and abah happy. i'll try my best! mak.. abah... restu and doakan kakak selalu..... :)

Salam takziah untuk sahabat saya, Abdul Hakim bin Yusop yang kehilangan ibunda tersayang siang tadi. semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan hambaNya yang solehah. amiin.. kuatkan hati hakim. sama sama kita doakan arwah ibunda kamu tenang di sana. Allah sayangkan ibu kamu. kerana tempat kembali kita adalah pada Dia. InsyaAllah, satu hari nanti kita pula akan menyusul. sama ada cepat atau lambat jer. kuatkan semangat Hakim!!
Reactions:

0 comments: